صفحه اصلی / امتیاز اسپم / فاکتورهای Spam Score | امتیاز اسپم چطور اندازه گیری میشود؟

فاکتورهای Spam Score | امتیاز اسپم چطور اندازه گیری میشود؟

معیار اسپم اسکور یا Spam Score توسط سایت moz.com اندازه گیری میشود . در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم که سایت moz معیار اسپم وب سایت ها را بر اساس چه فاکتوریهایی اندازه گیری میکند و فاکتورهای Spam Score را تشریح میکنیم

فاکتورهای Spam Score چیستند؟

 

اگر میخواهید علاوه بر این ۱۷ فاکتور ، بصورت جامع با اسپم اسکور و چند و چون آن آشنا شوید حتما “چطور اسپم اسکور سایت را کاهش دهیم” را مطالعه کنید

۱۷ پرچم مشخص کننده امتیاز Spam

حال ، بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از ۱۷ پرچم Spam Score برای تعیین احتمال اینکه یک ساب دامین اسپم باشد بپردازیم

این ۱۷ پرچم یا فاکتور را میتوان در دو دسته اصلی قرار داد (همانطور که سایت Moz استفاده می کند) :

  1. پرچم ها یا فاکتور های لینک
  2. پرچم ها یا فاکتورهای On-Page

در ادمه این دو دسته را بررسی میکنیم.

 

پرچم های لینک در امتیاز اسپم

۱٫ امتیاز MozTrust و امتیاز MozRank

MozTrust و MozRank دو معیار اضافی هستند که از طرف Moz برای تعیین اعتبار و محبوبیت (به ترتیب) یک سایت استفاده میشوند.

اگر سایتی نمره MozRank اش در مقایسه با نمره MozTrust اش خیلی پایین باشد احتمال اسپم بودنش بالا میرود.

 

۲٫ سایت بزرگ با لینک های کم

این در اصل بدین معنی است که سایتی تعداد زیادی صفحه دارد اما لینکهای بسیار کمی به آن اشاره دارند.

این چنین سایت هایی احتمال اسپم بیشتری دارند زیرا این یک نشانه است که به ما میگوید که سایت حاوی محتوای با کیفیت و با ارزش نیست (به عنوان مثال محتوایی که ارزش لینک دادن به آن را ندارد).

 

۳٫ تنوع لینک سایت کم است

این پرچم شامل سایتهایی است که اکثر پیوندهای مربوط به آن از تعداد انگشت شماری از دامنه ها می باشد.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم سایتی ۱۰۰ پیوند دارد که به آن لینک داده اند. اما این ۱۰۰ پیوند فقط از پنج دامنه است. این سایت از تنوع پیوند کم برخوردار است و به احتمال زیاد اسپم است.

 

۴- نسبت لینک های فالو به نوفالو (Followed to Nofollowed)

اینها سایتهایی هستند که تعداد پیوندهای Follow زیادی در مقایسه با لینکهای nofollowed دارند.

این پرچم به طور معمول نشان می دهد که یک سایت به طور طبیعی لینک کسب نمی کند  (سیگنال غیرطبیعی بودن بک لینک سازی را میدهد)و در عوض از پلتفرم های فروش لینک استفاده می کند تا بتواند لبرای سایت خود بک لینک بسازد، بنابراین اسپم را نشان می دهد.

(این همچنین اثبات می کند که شما هرگز نباید لینک های Nofollowed  را از سبد بک لینک خود صرفاً به دلیل اینکه در حال نوفالو هستند و پیوندهای نوفالو توسط گوگل دنبال نمیشوند حذف یا غیرفعال کنید.)

 

۵٫ نسبت لینک های فالو به نوفالو (Followed to Nofollowed)  برای دامنه اصلی

همانند مورد ۴ است اما تمرکز بر روی دامین اصلی می باشد نه زیر دامنه

برای روشن شدن ، سایت kermanseo را مثال میزنیم

kermanseo.ir دامنه اصلی سایت خواهد بود
kermanseo.ir/blog یک زیر دامنه برای سایت است

 

۶٫ پایین بودن نسبت لینک های برند (انکر تکست یا Anchor Text)

 

لینک های برند یا سیگنال های برند لینک هایی هستند که شامل برند سایت ما می باشندبعنوان مثال “کرمان سئو”

 

سایتهایی که دارای پروفایل بک لینک سازی ارگانیک هستند معمولا تعداد لینک های حاوی کلمه برند آنها بیشتر است .

 

بنابراین اگر سایتی برعکس باشد (تعداد بیشتری پیوند متنی بدون برند داشته باشد) ، این یک نشانگر قوی برای اسپم بودن سایت است.

 

پرچمهای درون صفحه یا فاکتورهای On-Page در Spam Score

 

۷٫ محتوای نازک یا Thin Content

محتوای نازک محتوایی است که مقدار کمی به دانش بازدید کنندگان اضافه می کند.

بعنوان مثال:

“برخی از صفحاتی که در این طبقه بندی قرار دارند ، صفحات با محتوای تکراری ، تولید محتوای خودکار ، محتوای وابسته و ضبط شده و صفحات دروازه یا doorway می تواند توسط Google به عنوان محتوای نازک طبقه بندی شود.”

 

۸- نشانه گذاری یا Mark-up سایت غیر طبیعی است

نشانه گذاری سایت شامل عناصری مانند Schema ، CSS و Javascript می باشد و برای تقویت تجربه کاربری یا UX  بازدید کنندگان سایت استفاده می شود.

سایتهایی که دارای نشانه گذاری بسیار کمی هستند (فکر کنید یک صفحه وب HTML بسیار سنگین با قالب بندی بسیار اندک ، عناصر گرافیکی و ساختار ضعیف) معمولاً شاخص بزرگی برای هرزنامه یا اسپم بودن دارند.

 

۹٫ تعداد زیاد پیوندخارجی یا اکسترنال لینک :  Large Number of External Links

اینها سایت هایی هستند که تعداد زیادی لینک خارجی (External) غیر طبیعی دارند (به طور معمول با تعداد کمی لینک داخلی).

مثال خوبی از این نوع سایت ها ، فهرست های وبلاگ با کیفیت پایین هستند که به آنها مزرعه لینک نیز میگوییم

از نظر Google ، سایتهایی که تعداد زیادی پیوند خارجی دارند ، هرزنامه محسوب می شوند.

 

۱۰٫ تعداد کم پیوندهای داخلی Low Number of Internal Links

این پرچم هرزنامه اغلب با تعداد بالای پیوند خارجی همراه می شود.

یکی از ویژگی استاندارد یک سایت با کیفیت بالا ،  تعداد سالم پیوندهای داخلی است که به صفحات خاص خود اشاره دارد.

سایت هایی که فاقد این ویژگی هستند ، احتمال اسپم بودن زیادی دارند.

 

۱۱٫ صفحه لنگر با متن سنگین Anchor Text-Heavy Page

سایت هایی که دارای تعداد غیر عادی زیادی از صفحات با متن زیاد هستند در مقایسه با محتوای عمیق و با کیفیت و تخصصی ، یک شاخص قوی برای هرزنامه ها هستند.

باز هم ، دایرکتوری های وبلاگ با کیفیت پایین نمونه خوبی از این نوع هرزنامه ها هستند.

 

۱۲٫ پیوندهای خارجی در پیمایش External Links in Navigation

اینها سایتهایی هستند که تعداد قابل توجهی از پیوندهای خارجی را در ساختار ناوبری سایت خود قرار داده شده اند (منظور Sidebar یا footer سایت می باشد).

پس سایت هایی که در سایدبار یا فوتر خود لینک زیادی به سایت های دیگر میدهند میتوانند امتیاز اسپم این فاکتور را بگیرند.

 

۱۳٫ عدم وجود اطلاعات تماس در سایت No Contact Info

سایت های معتبر روشی برای تماس با آنها در صفحه وب خود خواهند داشت.

این به طور معمول صفحه ای است که به اطلاعات تماس یا حداقل یک بخش در پاورقی سایت یا نوار کناری سایت که اطلاعات تماس را نشان می دهد اختصاص داده شده است.

سایت هایی که هیچ نوع امکان تماس با آنها وجود ندارن از نظر گوگل اسپم محسوب می شوند.

 

۱۴٫ تعداد کم صفحات  Low Number of Pages Found

به عبارت ساده تر ، سایتی که تعداد صفحات بسیار کمی دارد ، به طور کلی اسپم در نظر گرفته می شود.

با این حال، فکر نکنید که یک سایت باید صدها صفحه داشته باشد تا طبق این فاکتور به عنوان هرزنامه مشاهده نشود. بعنوان مثال سایت backlinko.com که برایان دن ایجاد کرد تعداد صفحات کمی دارد اما اصلا احتمالش نیست که توسط گوگل بعنوان اسپم شناخته شود.

 

۱۵٫ TLD هایی که با دامنه های اسپم در ارتباط اند

اینها سایتهایی هستند که از دامنه های سطح بالا (TLD) سرچشمه گرفته اند که احتمال تولید وب سایت های اسپم را دارند.

سایت ها از TLDهایی مانند  .loan ساخته میشوند نمونه ای از این نوع اسپم دارند.

(بعداً در این پست به جزئیات بیشتری درباره TLD های هرزنامه خواهم پرداخت.)

 

۱۶٫ طول نام دامنه یا تعداد کاراکترهای دامنه  Domain Name Length

سایت های دارای نام دامنه طولانی از نظر تاریخی احتمال هرزنامه بودنشان بیشتر است

به عنوان مثال ، سایتی با نام دامنه مانند “buycheapconcerttickets.buyconcerttickets.com” یک تلاش چشمگیر برای پر کردن کلمات کلیدی یا همان  keyword stuffing است. و کیورد استافینگ یک عمل ناشایسته و اشتباه در سئو است.

 

۱۷٫ نام دامنه شامل اعداد است Domain Name Contains Numerals

نام دامنه که شامل عدد نیز می باشد ، نشانگر روشنی برای وب سایت های اسپم است.

بنابراین یک وب سایت با نام دامنه “cheapconcerttickets4you.com” می تواند به چشم اسپم از نظر گوگل مشاهده شود.

 

درباره admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonسفارش طراحی سایت و سئو