صفحه اصلی / امتیاز اسپم / چطور امتیاز اسپم سایت را کاهش دهیم؟ روشهای کاهش Spam Score را یاد بگیرید

چطور امتیاز اسپم سایت را کاهش دهیم؟ روشهای کاهش Spam Score را یاد بگیرید

همانطور که میدانید یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت معیار “اسپم اسکور” یا Spam Score می باشد. در این مقاله بررسی میکنیم که چطور امتیاز اسپم سایت را کاهش دهیم؟

همه چیز درباره Spam Score

 

بالا رفتن امتیاز اسپم یک سایت زنگ خطری جدی برای سئوی آن سایت می باشد و بالارفتن Spam به معنی افت رتبه نیز خواهد بود. همواره باید امتیاز اسپم سایت خود را چک کنید و اگر امتیاز Spam سایت شما بالا رفته باشد برای کاهش آن کاری انجام دهید

 

چطور امتیاز اسپم سایت را کاهش دهیم؟ روشهای کاهش Spam Score را یاد بگیرید

سرطان سئو : بک لینک های اسپم همانند سرطان برای سئوی سایت شما مضر می باشند

 

مطمئناً ، یک بک لینک اسپم به خودی خود آسیب چندانی نخواهد داشت.

اما هنگامی که چندین بک لینک اسپم در سایت شما پخش شد ، نتایج می تواند برای رتبه بندی شما فاجعه بار باشد.

در حقیقت ، لینک های اسپم یکی از  مخرب ترین فاکتورهای برای کاهش رتبه سایت شما و همچنین جریمه شدن یا پنالتی گوگل می باشند

بنابراین ضروری است که به هر قیمتی از آنها جلوگیری کنید و تا جایی که مقدور است جلوی افزایش امتیاز اسپم سایت خود را بگیرید.

 

خوشبختانه ، یک معیار خاص وجود دارد که کمک میکند اسپم بک لینک ها را در مقدار کم نگهدارید که با آین معیار Spam Score گفته میشود

من در این پست از کرمان سئو قصد دارم که هر آنچه درباره Spam Score باید بدانید ، نحوه عملکرد آن و نحوه استفاده از آن در راستای جلوگیری از افت رتبه سایت شما را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. با من همراه باشید.

 

راهنمای کامل امتیاز Spam (به علاوه ۳ راه ارزشمند برای استفاده از آن)

Spam Score یک سیستم رتبه بندی است که توسط Moz در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است و احتمال اسپم subdomain را در یک وب سایت پیش بینی می کند.

 

این برنامه شامل ۱۷ پرچم (flag) یا نشانه برای هرزنامه است و هر پرچم مربوط به یک نشانگر هرزنامه خاص است که توسط تیم تحقیقاتی Moz تعریف شده است.

این پرچم ها به شما کمک می کنند تعیین کنید که آیا یک ساب دامین که به سایت شما لینک میدهد اسپم  ( یا یک لینک غیر طبیعی)  می باشد یا خیر

 

اگر تمایل دارید که فاکتورهای اندازه گیری امتیاز اسپم  را بیشتر بشناسید و ۱۷ فاکتور آن را بشناسید حتما “فاکتورهای Spam Score” را مطالعه کنید

 

 

چرا امتیاز Spam برای SEO بسیار مهم است؟

امتیاز اسپم یا Spam Srore یک معیار مهم در سئو است که باید حتما به آن توجه داشته باشید.

چونکه این معیار به شما ۲ چیز مهم را میگوید:

۱٫ امکان اسپم زیر دامنه (های) شما

۲٫ احتمال اسپم زیر دامنه های لینک دهنده به شما

هر دو بخش از این اطلاعات برای ایجاد صفحات و ایجاد بک لینکهایی هستند که شما را به سمت بالای موتورهای جستجو (رتبه های برتر) سوق می دهند .

اما این دو مورد همه چیز Spam Score نیست.

 

این معیار همچنین چارچوبی برای تعیین اسپم بودن صفحات جداگانه نیز به شما می دهد و در نهایت کمک می کند تا سایت شما به دلیل اسپم مجازات نشود.

 

Spam Score چگونه کار می کند؟

در واقع بسیار ساده و واضح است:

با استفاده از اطلاعات سایت Moz دامنه ها و زیر دامنه ها بر اساس ۱۷ پرچم هرزنامه بصورت جداگانه تحلیل میشوند

و به ازای هر پرچم اسپم که پیدا شود یک عدد به امتیاز اسپم دامین اضافه میشود.

در نهایت با جمع کردن همه امتیاز های اسپمی که یک دامین به ازای هر ۱۷ پرچم کسب میکند بدست می آید

 

هرچه نمره بالاتر باشد ، احتمال اسپم بودن سایت بالاتر می رود

اما نه همیشه.

(من به شما می گویم چرا منتها در بخش بعدی.)

 

چند واقعیت اصلی درباره امتیاز Spam

امتیاز اسپم یک امتیاز تجمعی در خصوص احتمال اسپم بودن است

در اینجا چیزی وجود دارد که ممکن است آن را نشناسید:

تقریباً تمام سایتهای اینترنتی حداقل دارای یک پرچم اسپم هستند.

اما این تضمین نمی کند که Google آنها را به عنوان هرزنامه مشاهده کند.

ببینید ، امتیاز هرزنامه ها جمع شده است.

منظور من این است که هرچه مقدار پرچم های اسپم یک دامنه بیشتر باشد احتمال آنکه آن دامنه از چشم گوگل یا سایر موتورهای جستجو بعنوان اسپم یا هرزنامه شناخته شود بالاتر می رود

گرافیک زیر از سایت Moz به شما مقایسه ای به مراه تعداد پرچم های اسپم یک زیر دامنه با احتمال وجود اسپم را نمایش میدهد

کاهش امتیاز اسپم سایت

چرا سایت اسپم میشود؟

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، احتمال وجود اسپم زیر دامنه توسط سه رنگ سبز ، زرد و قرمز نشان داده شده است.

  • سبز = ریسک پایین اسپم بودن
  • زرد = خطر متوسط ​​اسپم شدن
  • قرمز = ریسک بالای اسپم بودن

 

همچنین ، بدیهی است که هرچه تعداد پرچم های اسپم یک زیر دامنه بیشتر باشد ، احتمال اسپم بودن آن نیز بیشتر است (با وجود این که پرچم های اسپم ۱۴-۱۷ احتمال ۱۰۰٪ دارند).

 

نکته : Scam Score فقط بر Subdomains متمرکز می شود و تنها احتمال اسپم بودن زیردامنه را به شما میدهد.

نکته : یک ساب دامین یا زیر دامنه در ساختار سلسله مراتبی یک سایت در سطح سوم قرار میگیرد.

 

برای مثالKermanSeo.ir  را در نظر بگیرید:

۱٫ دامنه سطح بالا (یا دامنه سطح اول) “ir” است.

۲٫ دامنه اصلی آن (یا دامنه سطح دوم) “kermanseo” است.

۳٫ زیر دامنه های آن (یا دامنه های سطح سوم) “www” و “blog” هستند.

 

با توجه به این نکته ، kermanseo دارای دو امتیاز Spam جداگانه خواهد بود. یکی برای “www.kermanseo.ir” و دیگری برای “kermanseo.ir/blog.”

از آنجا که Spam Score فقط روی ساب دامین تمرکز دارد ، این بدان معنی است که شما نمی توانید یک Spam Score برای دامنه های root و صفحات مجزا مشاهده کنید.

دوباره آن خط آخر را بخوانید زیرا فوق العاده مهم است.

 

این به معنی دو چیز است:

۱- یک صفحه با زیر دامنه با ریسک متوسط ​​(زرد) ممکن است اسپم نباشد.

۲٫ یک زیر دامنه با ریسک پایین (سبز) هنوز می تواند دارای صفحات جداگانه باشد که اسپم هستند.

 

پس این برای شما چه معنی دارد؟

این بدان معناست که شما باید قبل از تصمیم گیری در مورد هرزنامه بودن ، همیشه توجه به ساب دامین و هر صفحه بصورت مجزا داشته باشید.

Spam Score به تنهایی تضمین نمی کند که یک لینک اسپم باشد.

فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که همیشه تاثیر خواهند گذاشت. عواملی مانند تعداد پیوندهای خارجی یک صفحه ، موقعیت دامنه سطح بالا و سایر نمرات آن مانند MozTrust و MozRank

 

خب الان معنی همه این چیزها گه گفتم چیه؟؟؟

این بدان معناست که یک زیر دامنه با Spam Score مساوی ۸ به طور خودکار باعث اسپم سایت نمی شود.

همچنین زیر دامنه ای با Spam Score  مساوی ۲ ضمانت نمی کند که یک بک لینک اسپم نباشد.

 

قبل از تصمیم گیری در مورد حذف یا غیرفعال کردن بک لینک به دلیل احتمال اسپم بودن آن ، حتماً در مورد سایت و صفحه بصورت جداگانه تحقیق کنید.

 

سه راه ارشمند و مفید برای استفاده از Spam Score

منبع : https://monitorbacklinks.com/blog/seo/spam-score

درباره admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *