صفحه اصلی / الگوریتم های گوگل / الگوریتم فلوریدا ۲ : بروزرسانی گوگل در مارس ۲۰۱۹ | اسفند ۹۷ | بدانید تا بمانید

الگوریتم فلوریدا ۲ : بروزرسانی گوگل در مارس ۲۰۱۹ | اسفند ۹۷ | بدانید تا بمانید

گوگل در مارس ۲۰۱۹ یعنی اسفند ۹۷ دست به تغییر زد و این بار با معرفی الگوریتم فلوریدا ۲ خبر ساز شد. تغییراتی که در Florida2 اعمال شده است منجر به تغییرات در نتایج گوگل شده است.

الگوریتم فلوریدا 2 تغییر اخیر گوگل Florida2

 

الگوریتم فلوریدا ۲ چیست؟

بروزرسانی های الگوریتم های گوگل یا کلی هستند یا پایه ای ، معمولا این تغییرات الگورتمی پایه ای در هسته گوگل (broad core algorithm update) به صورت سالانه و چند بار در سال انجام میشود.

در ساعت ۹:۵۷ تاریخ ۱۲ March سال ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۷) در قالب یک توئیت به طور رسمی تغییر الگورتمی پایه ای را تایید کرد.

 

گوگل در مورد آپدیت جدید الگوریتم هسته ای خود (الگوریتم  Florida2) چه گفته است؟

کم پیش می آید که گوگل آپدیتی را ارائه دهد، به سرعت آن را تایید کند و در موردش توضیح دهد! امّا خوشبختانه دنی سالیوان (یکی از چهره های گوگل) این آپدیت در الگوریتم هسته ای گوگل را تایید کرده است و این آپدیت گسترده الگوریتم هسته ای (Broad Core Algorithm Update) اکنون با نام فلوریدا ۲ شناخته می شود.

در تصویر زیر می توانید توئیت دنی سالیوان در ۱۳ مارس ۲۰۱۹ را ببینید.

توئیت دنی سالیوان

الگوریتم فلوریدا۲

بر اساس این توئیت، این آپدیت الگوریتم از ۱۲ مارس شروع شده است و انتظار می رود که این آپدیت در چند فاز مختلف کامل شود. به همین دلیل ممکن است یک یا چند روز طول بکشد که رنک ها مجدد به حالت پایدار خود باز گردند.

در این توئیت گفته شده است:

این هفته ما یک آپدیت گسترده برای الگوریتم هسته ای منتشر کردیم؛ همانطور که چندبار در سال این کار را انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد چنین آپدیتی همان مواردی است که قبلا گفته ایم. برای اطلاعات بیشتر می توانید سایر توئیت های ما در این مورد را ببینید.

منبع

 

هدف الگوریتم Florida2  چیست؟

یک آپدیت گسترده هسته ای به این معناست که گوگل هیچ نوع موضوع خاص یا سیگنال خاص (مانند کیفیت) را هدف قرار نداده است. در واقع، در چنین آپدیتی گوگل هیچ چیز را هدف قرار نمی دهد!

جان مولر، تحلیلگر گوگل، بارها تاکید کرده است آپدیت های هسته ای و گسترده گوگل هیچ نوع دسته ی خاصی از وب سایت ها را هدف قرار نمی دهند، امّا با چرخی در فروم های مختلف و با خواندن نظرات صاحبان وب سایت می توان دید که افراد زیادی بر این باورند که این آپدیت وب سایت های پزشکی/سلامتی را هدف قرار داده است!

بهترین کاری که می توان در حال حاضر انجام داد این است که به تغییراتی که در روزهای آینده رخ می دهد دقت کنیم تا بهتر بفهمیم چگونه رضایت الگوریتم فلوریدا ۲ را برای وب سایت خود به دست آوریم.

اتفاقاتی که طی چند روز گذشته افتاده است اغلب موارد زیر گزارش شده است:
  • تغییرات شدید در ترافیک و رنک وب سایت ها (بعضی از وب سایت ها ترافیک صفر را گزارش داده اند!)
  • شواهدی منبی بر اینکه سایت هایی که کیفیت محتوا و سرعت سایت را الویت قرار داده اند تجربه افزایش ترافیک داشته اند.
  • تاثیری جهانی – تاثیر این آپدیت روی یک صنعت خاص یا روی یک منطقه جغرافیایی خاص نیست.
  • بهبودهایی در اینکه گوگل چگونه بعضی از سرچ ها را هندل می کند.
  • کیفیت بک لینک ها احتمالا فاکتور بسیار مهمی باشد.
  • تغییراتی در رنک سایت ها با کلیدواژه های کوتاه (بعد از چند ساعت به حالت نرمال باز گشته است).

 

تاثیر الگوریتم Florida2 بر نتایج گوگل چیست؟

با بروز شدن این الگوریتم مارس ۲۰۱۹ شاهد بهبود رتبه برخی سایت ها و همچنین افت رتبه سایتهای دیگری بودیم. برخی سایتها در نتایج گوگل رشد کردند و برخی دیگر افت محسوس داشتند.

 

چه کار کنیم تا سایت ما با الگوریتم Felorida2 سازگار باشد و افت رتبه پیدا نکند؟

چیزی که مشخص است هنوز برای تصمیم گیری زود است اما خود گوگل گفته است که نیازی به اصلاح یا تغییر در سایت نیست فقط بر روی تولید محتوی با کیفیت و مفید تمرکز کنید.

 

چرا نام این الگوریتم را فلوریدا ۲ گذاشت؟

در یکی از کنفرانس‌های گوگل که در سال ۲۰۰۳ در فلوریدا برگزار شد، «برت رن» از به‌روز رسانی جدید موتور جستجوی گوگل رونمایی کرد و به همین دلیل است که این الگوریتم «فلوریدا» نامگذاری شد.

در کنفرانس دوازدهم گوگل که در ۱۲ مارس ۲۰۱۹ برگزار شد، به‌روز رسانی جدیدی از گوگل منتشر شد که این کنفرانس هم در فلوریدا بود و به همین دلیل، این به‌روزرسانی هم به «فلوریدا ۲» معروف شد.

به روز رسانی ۱۲ مارس گوگل چه بود؟

گوگل روی موتور جستجوی خود در هر سال، چند به‌ روز رسانی انجام می‌دهد و چیزی که فعلا می‌دانیم این است که به‌روز رسانی ۱۲ مارس ۲۰۱۹، یکی از بزرگترین به‌روز رسانی‌‌های گوگل در سال ۲۰۱۹ بوده است.

این به‌روز رسانی را می‌توان از لحاظ میزان تاثیر، با به‌روز رسانی ۱ آگوست مقایسه کرد.
در حال حاضر خیلی زود است که بخواهیم با این داده‌های کمی که داریم، طرز کار این الگوریتم را درک کنیم.

چیزی که تا به این لحظه متوجه شده‌ایم، این است که احتمالا این الگوریتم بیشتر از هرچیز، روی صفحه‌های YMYL (صفحه‌های اطلاعات پرداخت، اطلاعات پزشکی و …) و صفحه‌های EAT (صفحه‌های فوق تخصصی و دارای اطلاعات پیچیده آکادمیک) تاثیر گذار بوده و آن را تکمیل کننده الگوریتم پنگوئن می‌دانند.

منبع

اپدیت الگوریتم فلوریدا ۲ چه بود و بیشتر روی چه فاکتور هایی تمرکز داشته؟

🔻 چند روز پیش شاهد یک تغییر خیلی بزرگ در الگوریتم گوگل بودیم و گوگل رسما این تغییر را تایید کرد و این الگوریتم جدید را فلوریدا ۲ نامید.( پیشتر الگوریتمی با نام فلوریدا بوده اما به یکدیگر مربوط نیستند)

طبق بررسی هایی که انجام دادیم برخی از مهم ترین فاکتور های این الگوریتم را کشف کردیم و وب سایت هایی که این فاکتور هارا به خوبی رعایت کرده بودند رشد کرده بودند.

✅ اولین فاکتوری که متوجه آن شدیم فاکتور UX بود، وب سایت هایی که UX مناسب نداشتند از دور خارج شدند و افت رتبه پیدا کردند.

✅ دومین فاکتور، کیفیت بک لینک ها بود، طبق بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم وب سایت هایی که بک لینک های بی کیفیت و کم اهمیت مانند بک لینک از فروم های سطح پایین و … داشتند به شدت افت کرده اند.
گوگل گفته بود که بک لینک بی کیفیت مناسب نیست و پس از انتشار این الگوریتم به طور جدی وب سایت هایی که بک لینک بی کیفیت داشتند، کاهش رتبه پیدا کردند

✅ فاکتور بعدی، محتوا است. طی بررسی ها برخی از وب سایت هایی که افت رتبه داشتند محتوای بسیار مناسبی داشتند اما تمام فاکتور های محتوایی مانند استفاده از کلمات LSI و قراردادن عکس،ویدئو و … را رعایت نکرده بودند.

الگوریتم فلوریدا ۲ یا الگوریتم مارس ۲۰۱۹ گوگل

✅ آخرین فاکتوری که توانستیم کشف کنیم، عدم وجود کد های اسکیما در وب سایت بود، وب سایت هایی که از کد های اسکیما را در قالب خود جای نداده بودند، افت رتبه پیدا کردند.

🔴 شایان ذکر است، تمام فاکتور های ذکر شده در بالا با احتمال ۷۳ درصد مقیاس بندی و اندازه گیری شده است و تغییرات دقیق را طی چند روز آینده گوگل معرفی خواهد کرد.

منبع

 

درباره admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonسفارش طراحی سایت و سئو